Popularnost e-sporta

Izveštaji za 2019. godinu pokazuju da je prosečna starost osoba koje igraju je 31-35 godina a tek 29% korisnika je maloletnih. Istraživanja navode u esportu ima do 45% žena koje aktivno igraju. Osim što ima velik broj korisnika, broj online gledalaca je takođe velik. Jedan od najvećih događaja, svetsko prvenstvo u video igri „League of Legends“ u Seulu, u Koreji, je preko online stream servisa i televizije zabeležilo astronomsku cifru od 27 miliona gledalaca u finalu. Kao poređenje izdvajamo World Series (Major League Baseball) sa 15,8 miliona i finale NBA sa 15,5 miliona gledalaca. Finale takmičenja u video igri Starcraft u Južnoj Koreji 2005. uspelo je da okupi ogromnu publiku od oko 120 hiljada ljudi u dvorani, što je više posetilaca nego na prošlogodišnjem Super Bowl-u. Na internet strani Twitch koju je 2014 Amazon kupio za neverovatnih 970 mil dolara je dominantna platforma za prenos igranja esporta uživo, najpopularnije igre u svakom trentku dnevno imaju preko nekoliko stotina hiljada ljudi koji uživo prate svoje najdraže igrače. Stalni pregledi popularnog streamera budu I preko 10.000 ljudi u svakom trenutku. Jedan od rekorda je stream Heartstone-a Kripparriana kojega je prilikom izlaska ekspanzije Whispers of the Old Gods uživo gledalo preko 100 hiljada ljudi. Ovo je samo dnevno gledanje igranja esporta, ne govoreći o tome koliko zainteresiranih dolazi na velike događaje. Godine 2015, procenjen je broj od 72 miliona ljudi širom sveta koji su pratili takmičenja u igranju video igara. Pet godina kasnije (2020) godine bilo je oko 215 miliona povremenih gledalaca i oko 165 miliona vernih fanova esportova, a ovaj broj bi trebalo da poraste za 14% do 2021. godine. Povećana dostupnost online streaming media platformi, posebno Twitch.tv, je igrala centralnu ulogu u rastu i promociji esports scene.

 

Engleski teleoperater Plusnet je radio istraživanje tržišta, a jedno od pitanja koje su postavili svojim korisnicima bilo je preferiraju li igranje virtuelnog fudbala (u obliku videoigara) ili igranje stvarnog fudbala. U njihovoj anketi učestvovalo je hiljadu ispitanika, od čega je 72% izjavilo da više voli igrati fudbal iz svoje fotelje, odnosno kauča. Od ukupnog broja ispitanika, njih 32% veruje da im bolje ide igranje fudbalskih videoigara od igranja stvarnog fudbala. 63% ispitanika izjavilo je kako preferira igranje fudbalskih videoigara od gledanja prenosa fudbalske utakmice, a 61% ispitanika više voli igrati fudbalske videoigre nego gledati utakmice uživo, na stadionu. Najčešća obrazloženja zašto preferiraju igranje videoigara od bavljenja stvarnim sportom nalaze se u odgovorima “jer je zabavnije” i “jer mogu igrati s omiljenim sportistima”. 61% ispitanika podržava ulaganja fudbalskih klubova u esports ekipe i njihova takmičenja. 69% ispitanika je izjavilo da bi navijali za svoje sunarodnike na esports takmičenjima u fudbalskim videoigrama. Na uzorku od hiljadu ispitanika bilo je 46% muškaraca te 54% žena.